Eerder deze week werd Jimin van BTS aangesteld als nieuwe brand ambassador van Dior. En dat nieuws heeft grote gevolgen voor het modehuis. Dior zag z’n aandeelkoers namelijk stijgen tot z’n hoogste waarde sinds 1992, wanneer het de markt betrad.
Samenwerken met BTS bleek in het verleden al positief voor uiteenlopende merken. Zo is BTS al jarenlang ambassadeur voor de Zuid-Koreaanse merken Hyundai en Samsung en werkten ze vorig jaar succesvol samen met McDonald’s. En nu is het de beurt aan de luxemerken.
Jimin
Tot voor kort waren de zeven leden van BTS samen brand ambassador van het modehuis Louis Vuitton. Die samenwerking kwam vorige week tot een einde, waarna Jimin werd voorgesteld als nieuwe brand ambassador voor Dior. SUGA werd op zijn beurt brand ambassador van Valentino. De samenwerking van Dior met Jimin blijkt nu al een succes te zijn voor het modehuis.
Dior zag na de aankondiging van Jimin als brand ambassador namelijk z’n aandeelprijs stijgen tot 789 euro. Dat is het hoogste niveau sinds het bedrijf naar de beurs trok in 1992, 31 jaar geleden. Ondertussen is de waarde opnieuw wat gedaald, maar het mag duidelijk zijn: een deal met BTS is positief voor je merk.
Het is nog niet duidelijk wat de andere leden van BTS van plan zijn, al lijkt het logisch dat ook zij zich zullen binden aan een groot modehuis. Zo kreeg j-hope een uitnodiging voor de modeshow van Louis Vuitton op Paris Fashion Week en werd zijn komst groots aangekondigd op de socialemediakanalen van het merk. V was vorig jaar uitgenodigd voor de modeshow van Céline in Parijs. Daar werd hij gezien als de populairste gast en zorgde hij op sociale media voor heel wat aandacht voor het modehuis. Jung Kook trad eind vorig jaar dan weer op in kleding van Versace tijdens de openingsceremonie van het WK voetbal in Qatar. En RM wordt sinds kort op Instagram gevolgd door de grote namen van het modehuis Bottega Veneta.