Nintendo wil meer animatiefilms maken van hun franchises

De Japanse gamemaker Nintendo wil na Super Mario meer animatiefilms maken van hun franchises. Kirby en Donkey Kong kregen in het verleden al series en staan samen met Animal Crossing bovenaan de wenslijst.

Nintendo is al sinds de jaren ’80 van de vorige eeuw een grote speler in de gamingindustrie. Veel van hun franchises als Donkey Kong, Zelda en Metroid hebben een vaste plaats in gamecollecties. Aan speelplezier dus geen gebrek, maar Nintendo sprong nog niet op de wagen van de filmindustrie. Super Mario zou in 2022 te zien zijn en dan wil de Japanese gamemaker nog meer van hun franchises op het grote scherm krijgen.

Pokémon enige franchise met films

In 1993 was Super Mario al de hoofdrolspeler in de film Super Mario Bros. die een groot succes was. Sindsdien werd er aan geen enkele franchise behalve Pokémon geld uitgegeven om er films van te maken. De laatste jaren was Nintendo wel minder spaarzaam op het uitlenen van hun personages aan films. In 2015 speelde Donkey Kong een grote rol in Pixels en in 2018 ging het bedrijf een partnerschap aan met Universal Studios om het Nintendo-thema in hun pretparken te krijgen.

Nintendo blijft voorzichtig met hun personages

Nu is er dus een geanimeerde film van Super Mario op komt. Uit een interview met Shuntaro Furukawa, global president van Nintendo, met Fast Company blijkt dat er meer op komst is. Er is nog niet duidelijk over welke personages het zou gaan, daar is het bedrijf nog beschermend over. “We bekijken hoe we de animatie kunnen aanpakken”, zegt Furukawa. “En niet alleen voor Mario. We blijven wel heel voorzichtig met de manier waarop we onze franchises groter maken. Al doen we dit niet alleen om meer publiek te trekken.”

Eerder dit jaar werd een serie over The Legend of Zelda op Netflix al geannuleerd nadat er lekken waren in de media. Gezien de populariteit van de franchise kan er wel gesteld worden dat ze er in de toekomst tocht iets mee zullen doen. Hetzelfde voor Animal Crossing, dat momenteel op een hoogtepunt van populariteit zit.

Meer
Lees meer...