Populaire podcast van Joe Rogan verhuist naar Spotify

Joe Rogan, een van de populairste podcasters ter wereld, heeft een exclusieve deal gesloten met Spotify. Tegen het einde van dit jaar zal de muziekstreamingdienst de enige plaats zijn waar je The Joe Rogan Experience kan beluisteren.

https://www.instagram.com/p/CAYSqQLFP_l/?igshid=145vpohh7ddan

The podcast is moving to Spotify“: met die woorden kondigt Joe Rogan het grote nieuws aan op zijn sociale media. Vanaf 1 september zullen alle nieuwe en oude podcasts van The Joe Rogan Experience te beluisteren zijn op Spotify en alle platformen waar je ze momenteel kan vinden. Tegen het einde van het jaar verhuist alles exclusief naar Spotify en verdwijnt het van alle andere platformen.

Joe Rogan tekende een meerjarig exclusiviteitscontract met Spotify en wordt dus niet opgekocht. “Het zal exact dezelfde show zijn”, beklemtoont hij dan ook. Uiteraard blijft alles, ook de video’s of vodcasts, volledig gratis. Hoeveel geld Spotify betaalt aan Rogan is niet bekend, maar volgens The Wall Street Journal gaat het om minstens 100 miljoen dollar (91 miljoen euro).

The Joe Rogan Experience

The Joe Rogan Experience staat al sinds 2009 en is daarmee een pioneer op het vlak van podcasts. Voordien werkte Rogan als stand-upcomedian en tv-show host. In zijn podcasts, die vaak meer dan twee uur duren, heeft hij heel diverse gasten zoals acteurs, muzikanten, politici, businessmensen en complotdenkers.

In die 11 jaar dat JRE bestaat, verzamelde de show een gigantische fanbase. Vorig jaar werd de podcast maandelijks 190 miljoen keer gedownload. Op zijn YouTube-kanaal heeft hij meer dan 8,4 miljoen abonnees. Dat kanaal blijft overigens bestaan, maar zal enkel nog fragmenten bevatten en geen volledige interviews.

Spotify en podcasts

De deal maakt nog maar eens duidelijk dat Spotify zijn podcastportfolio verder wil uitbreiden en op dat vlak de strijd wil aangaan met onder andere Google en Apple.

De laatste tijd kocht de streamingdienst namelijk al heel wat andere grote spelers op die markt zoals Parcast, Anchor, The Ringer en Gimlet Media. Het verschil daarbij is wel dat deze populaire podcasts allemaal gekocht zijn door Spotify, iets wat bij Joe Rogan dus niet het geval is.

Meer
Lees meer...