Fans van gecancelde Netflixserie ‘Warrior Nun’ kopen billboard in LA om nieuw seizoen af te dwingen

De Netflixreeks Warrior Nun is een van de meest recente slachtoffers van de streamingdienst. De reeks telde al twee seizoenen die beide goed werden onthaald, maar toch trok Netflix er enkele maanden geleden de stekker uit. Dat was natuurlijk niet naar de zin van de fans, die nu het heft in eigen handen hebben genomen.

Het nieuws dat Netflix niet zou verdergaan met de serie Warrior Nun sloeg enkele maanden geleden in als een bom. Nadat de streamingdienst al verschillende andere series cancelde, was ook de succesvolle fantasyreeks aan de beurt. Hoewel verschillende fans nog tegen de beslissing in gingen, kwam Netflix er niet op terug.

Toch gaven de fans niet op en hebben ze nu zelfs een gigantisch billboard gekocht in de buurt van de hoofdkantoren van de streamingdienst. Op die manier willen ze een derde seizoen opeisen.

Warrior Nun

Warrior Nun vertelt het verhaal van een negentienjarig weesmeisje, Ava (Alba Baptista). Op een dag ontwaakt zij in een lijkenhuis en ontdekt ze dat ze superkrachten heeft. Ze blijkt de uitverkoren aureooldrager te zijn voor een geheime sekte van op demomen jagende nonnen.

Op het eerste zicht lijkt de synopsis op een op een hoopje gegooide ideeëndoos, maar de serie deed het meteen goed. Het verhaal is dan ook gebaseerd op een bestaand stripfiguur van Ben Dunn. Het succes zorgde ervoor dat de serie in 2022 een tweede seizoen kreeg, maar al snel daarna besliste Netflix dat er geen vervolg meer zou komen.

Billboards

Dat nieuws maakte de streamingdienst, ondanks de score van 100 procent op Rotten Tomatoes, slechts een maand na de release bekend. En daar waren de fans natuurlijk niet mee gediend. Al snel waren de hashtags #SaveWarriorNun en #NetflixCorrectYourMistake te vinden op Twitter.

Maar nu zijn de fans dus nog een stapje verder gegaan. Om de aandacht van Netflix echt te trekken, heeft een groepje mensen namelijk tijdelijk een billboard op Sunset Boulevard in Los Angeles gehuurd. Op die billboard staat opnieuw de hashtag #SaveWarriorNun en staat ook duidelijk dat de actie is betaald door “Sarah B. en andere fans van over de hele wereld”.

Als klap op de vuurpijl staat de billboard recht tegenover de hoofdkantoren van Netflix. Of de actie ook iets zal opbrengen, valt af te wachten.

Bekijk de billboard hier:

Meer
Lees meer...