‘Call of Duty: Warzone’ heeft meer dan 60 miljoen spelers

Meer dan 60 miljoen spelers zijn actief op de gratis battle royale-game van Call of Duty. Het aantal spelers groeit nog elke dag. Dat maakten de makers van het spel, Activision, bekend na presentatie van de kwartaalcijfers.

Ongeveer twee maanden geleden brachten de makers van Call of Duty hun laatste nieuwe game Modern Warfare uit. In het spel is het mogelijk om battle royale te spelen, net zoals in Fortnite, genaamd Warzone. Alleen is in Warzone moderne oorlogsvoering het thema.

Te danken aan coronacrisis

Vergeleken met de andere games van Call of Duty zijn de verkoopcijfers van Modern Warfare het best. In de maand maart zag het bedrijf een flinke stijging die te danken is aan de coronacrisis waardoor meer mensen thuis zijn.

Het gratis te spelen spel Warzone kwam uit op 10 maart en had na 24 uur al 6 miljoen spelers aangetrokken. Drie dagen later steeg het aantal naar 15 miljoen en na een maand speelden al 50 miljoen gebruikers het spel. Activision Blizzard haalde gezamenlijk in het eerste kwartaal een omzet van 1,79 miljard dollar (of zo’n 1,65 miljard euro). Het bedrijf is dus erg te spreken over Warzone en is van plan meer te gaan investeren in het spel.

Populaire gametype

Battle royale is een type spel waarbij een groot aantal spelers tegen elkaar strijden om als laatste te overleven. De naam is afkomstig van de Japanse film Battle Royale uit 2000. Intussen voegde Activision ook een battle royale-mode toe aan het eerdere Call of Duty: Black Ops 4. En ook de makers van Battlefield V maakten dit mogelijk.

Meer
Lees meer...