Eerder deze week maakte Calvin Klein bekend dat Jung Kook van BTS hun nieuwste global brand ambassador is. Vanaf zaterdag 1 april zal de zanger te zien zijn op verschillende billboards over de hele wereld als onderdeel van de nieuwe campagne van het modehuis. En de samenwerking lijkt al meteen z’n vruchten af te werpen voor PVH Corporation, het moederbedrijf van Calvin Klein.
De leden van BTS kondigden in juni vorig jaar aan dat ze zich de komende tijd zouden focussen op solowerk. Naast solomuziek, horen daar ook individuele brand deals bij. Zo werd SUGA al aangesteld tot global brand ambassador van Valentino, verbond Jimin zich aan Dior en Tiffany & Co en is j-hope brand ambassador voor Louis Vuitton. V en RM zijn nog niet officieel aangesteld als brand ambassador, maar dragen opvallend veel hetzelfde merk. Daarbij gaat het om Celine bij V en Bottega Veneta bij RM. En sinds kort is Jung Kook global brand ambassador van Calvin Klein Jeans en Calvin Klein Underwear.
Stijging aandeelwaarde
De stijging van de aandeelwaarde van PVH Corporation begon op maandag 27 maart, toen de eerste beelden van Jung Kook gedeeld worden. Op dinsdag 28 maart kregen de aandelen nog een nieuwe impuls. Dit was deels door de officiële bekendmaking van Jung Kook als ambassadeur, maar ook doordat PVH z’n positieve cijfers voor het laatste kwartaal van 2022 voorstelde.
Concreet steeg de prijs van één aandeel van PVH Corporation van 73,62 dollar (67,77 euro) naar 81,05 dollar (74,61 euro) op 27 maart. Op 28 maart was de piek 88,75 dollar (81,70 euro). De hoogste aandeelwaarde werd gehaald op 29 maart, het ging toen maximum om 90,97 dollar (83,74 euro) per aandeel. Op dit moment is een aandeel 85,18 dollar (78,41 euro) waard.