‘Bridgerton’ seizoen 3 staat in top 10 best bekeken Engelstalige Netflixseries

Enkele weken na de release van Bridgerton seizoen 3 is het al zover. De reeks schopt het voor de derde keer op rij tot in de top 10 van best bekeken Engelstalige Netflixseries aller tijden. Op dit moment komt het derde seizoen binnen op nummer 10, maar dat kan de komende maanden nog veranderen.

Het derde seizoen van Bridgerton zit er ondertussen al even op. Het eerste deel verscheen in mei en het tweede deel volgde vorige maand. Na een seizoen over Daphne en een seizoen over Anthony, was het nu tijd voor het verhaal van Colin en Penelope. Al bij aanvang van het seizoen was duidelijk dat heel wat fans lang op de release hadden gewacht. Dat is nu ook terug te zien in de kijkcijfers.

Seizoen 3

Het derde seizoen van de reeks draait volledig rond het duo Penelope en Colin. Zij zijn al lang vrienden, maar lijken elkaar ook alsmaar meer in een ander daglicht te zien. Hoewel Colin in eerste instantie afstand houdt en duidelijk is met zijn grenzen, verandert een kus en een nieuwe love interest voor Penelope toch zijn visie.

Doorheen het seizoen zien we de liefde van Colin voor Penelope veranderen en krijgt hij haar in een ander daglicht te zien. Even loopt alles op rozen, maar natuurlijk gooit Penelope’s dubbele identiteit roet in het eten. Wanneer Colin beseft dat zij al die tijd over hem en zijn familie heeft geschreven als Lady Whistledown, verandert de dynamiek.

Top 10

Net zoals in het eerste en tweede seizoen zat de reeks dus opnieuw vol liefde, drama, lust en herwerkte versies van populaire songs. Ook deze keer leek dat een succesformule te zijn, want het derde seizoen komt als tiende binnen in de top 10 best bekeken Engelstalige series op Netflix.

Sinds de release in mei kon Bridgerton op 91,9 miljoen views rekenen. Dat is dus goed voor een tiende plek op de ranglijst. Al kan dat nog beter worden, want de uiteindelijke berekening wordt pas volgende maand gedaan, precies 91 dagen na de release. De kans bestaat dus dat seizoen 3 hun voorganger nog zal voorbij steken. Het tweede seizoen haalde namelijk 93.8 miljoen views in de eerste 91 dagen.

Meer
Lees meer...