Left Right
scrollTop top

Eurovisiesongfestival-winnaar Måneskin zorgt voor gestegen interesse om Italiaans te leren


Maneskin Italië Eurovisiesongfestival
© EBU/THOMAS HANSES

De hype rond Måneskin is nog lang niet voorbij. De Italiaanse rockband won een kleine twee weken geleden het Eurovisiesongfestival met Zitti e Buoni. Sindsdien heeft de groep er heel wat fanatieke fans bij. En dat blijkt zelfs te zorgen voor een gestegen interesse om Italiaans te leren.

De Italiaanse rockband Måneskin was tot voor kort vrij onbekend buiten hun eigen landsgrenzen. Sinds hun overwinning op het Eurovisiesongfestival op 22 mei is dat echter compleet veranderd. Niet alleen de muziek van de jonge Italianen wordt wereldwijd beluisterd, ook de flamboyante stijl van de groepsleden spreekt veel fans aan. Op sociale media zoals TikTok zijn er oneindig veel filmpjes te vinden over leadzanger Damiano David (22).

Dat Måneskin zo populair zou worden, lag nochtans niet meteen voor de hand. Hun winnende lied Zitti e Buoni is nog maar de derde niet Engelstalige winnaar dit millennium. Maar dat houdt de fans dus niet tegen.

Duolingo

Op Twitter vroeg iemand zich af of het succes van Måneskin ook gezorgd heeft voor een gestegen interesse in het Italiaans als taal. De populaire applicatie Duolingo was er snel bij om dat te bevestigen. Zij zagen enkele dagen na de overwinning van Måneskin al 56 procent meer nieuwe gebruikers die Italiaans waren beginnen leren.


Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…