Netflix pakt volgende maand uit met een nieuw Zuid-Koreaans spelprogramma. Nadat we mensen het zagen uitvechten in fysieke proeven in Physical: 100 en mentale uitdagingen in The Devil’s Plan, komt de streamingdienst nu met een programma waarin influencers het tegen elkaar zullen opnemen. Daarbij zullen ze moeten uitmaken wie het meeste invloed heeft op sociale media. De reeks heeft nu een eerste teaser gekregen.
Er lijkt maar geen einde te komen aan de stroom van nieuwe Zuid-Koreaanse series die Netflix op ons afvuurt. Naast populaire fictiereeksen, zoals Squid Game, Sweet Home en The Glory, lanceerde Netflix in de laatste jaren ook al verschillende populaire spelprogramma’s. Denk zo maar aan Physical: 100, The Devil’s Plan en Agents of Mystery. Daar komt volgende maand nog een nieuw spelprogramma bij dat volledig in het teken zal staan van influencers.
The influencer
“Wie heeft de meeste invloed op sociale media?”, dat is de vraag waaruit het nieuwe Zuid-Koreaanse spelprogramma The Influencer zal vertrekken. In het programma zullen 77 Zuid-Koreaanse influencers het tegen elkaar opnemen in verschillende opdrachten die hun invloed op sociale media op de proef zullen stellen.
In de eerste teaser krijgen we al enkele van de deelnemers te zien. We zien ook dat alle deelnemers een band rond hun nek dragen met daarop hun aantal volgers. Dit cijfer loopt bij sommige deelnemers op tot enkele miljoenen. We zien ook al dat deelnemers een “talent” demonstreren op een podium. Mogelijk is dit dus een van de opdrachten uit de wedstrijd.
The Influencer is gemaakt door Lee Jae-seok (Change Days) en Son Soo-jeong (Girl Reverse), die eerder al samenwerkten voor My Little Television. De reeks zal vanaf dinsdag 6 augustus te bekijken zijn via Netflix.