De populariteit van The Last of Us lijkt week na week enkel maar te groeien. HBO noteert namelijk voor de derde week op een rij betere kijk- en streamingscijfers. In de Verenigde Staten kan de prestigieuze reeks nu zelfs gemiddeld rekenen op meer dan 15 miljoen kijkers, een aantal dat maar weinig andere series haalden.
Sinds halverwege januari kan je op Streamz eindelijk wekelijks kijken naar de langverwachte reeks The Last of Us. In de Verenigde Staten wordt deze post-apocalytische serie uitgezonden op HBO en is ze ook te streamen via HBO Max. Daar keken de eerste week op zondag, de dag waarop nieuwe afleveringen uitkomen, al 4,7 miljoen mensen naar de seizoenspremière. Een week later was dat aantal gestegen tot 5,7 miljoen. En voor de derde aflevering keken zelfs 6,4 miljoen mensen op de dag van de release.
21,3 miljoen kijkers per aflevering
Over alle dagen heen trokken de eerste twee afleveringen gemiddeld zelfs 21,3 miljoen kijkers. Dat meldt de website Deadline op basis van cijfers van Nielsen en andere data. Daarmee voegt The Last of Us zich bij drie andere lopende HBO-series die gemiddeld meer dan 15 miljoen kijkers per aflevering hebben. Het gaat om House of the Dragon met 29 miljoen kijkers per aflevering, Euphoria met 19,5 miljoen en The White Lotus met 15,5 miljoen. Het is de eerste keer dat het netwerk zo veel succesvolle ‘actieve’ reeksen heeft.
Door het grote succes van The Last of Us besliste HBO al na twee afleveringen om de reeks te vernieuwen voor een tweede seizoen.