“See it, Shazam it.” Je kan nu ook voorwerpen Shazamen

Je hoort een vet nummer en wil de titel weten? Even Shazamen en klaar is kees. Zo makkelijk is dat. Shazam wil z’n horizonten verbreden en gaat nu nog een stapje verder: je kan voortaan ook voorwerpen of beelden scannen en er zo via de Shazam-app meer info over krijgen.

Shazam gaat met andere woorden werken als een soort QR-codescanner of zoals Google Goggles dat nu al doet. Het bedrijf rolt de functie, Visual Shazam, uit in samenwerking met commerciële partners uit verschillende sectoren. Onder andere Levi’s, Time Inc en uitgeverij Harper Collins bijvoorbeeld. Ook met Disney lanceren ze de nieuwe functie bij de nieuwe promotiecampagne voor de film Tomorrowland.

Alles Shazamable

Als je zoals op de filmposter hierboven ergens het Shazam-logo ziet met een cameraatje ernaast, betekent dat dat je het kan scannen. Je krijgt dan toegang tot allerlei extra content zoals behind the scenes-beelden of je kan vanuit de app trailers bekijken en cinematickets bestellen.

In Australië bijvoorbeeld gaat Universal Pictures naar aanleiding van de nieuwe Jurassic World film een functie toevoegen: gebruikers die de posters Shazamen kunnen een virtuele rondleiding door het Jurassic World-park krijgen.

Shazam deed eerder ook al testen met televisie- en radioreclames. Mensen konden dan de audio of de beelden Shazamen en zo meer info krijgen over de geadverteerde artikelen.

Op lange termijn wil Shazam evolueren en werkelijk alles Shazamable maken. Handig, want bijna een half miljard mensen gebruiken de app al.

Bron: TheNextWeb, Mashable

Meer
Lees meer...