In het kort
- In House of Streams verblijven acht populaire streamers twee weken samen in een villa en strijden om de hoofdprijs in bitcoin.
- Het format van de show stelt kijkers in staat om via een livechat direct in contact te komen met de deelnemers.
- De deelnemers werden geselecteerd via een streng proces dat twee maanden duurde en waarbij meerdere castingrondes werden gehouden.
Netflix’ nieuwste realityprogramma, House of Streams, belooft een innovatieve kijkervaring, meldt Variety. Deze interactieve serie combineert reality-televisie met het creëren van online content. Acht populaire streamers verblijven twee weken samen in een villa en strijden om de hoofdprijs in bitcoin.
Sport- en entertainmentpersoonlijkheid Nicole Holliday zal de show presenteren. House of Streams onderscheidt zich door zijn volledig interactieve format, met een live chatfunctie waarmee kijkers direct in contact kunnen komen met de deelnemers.
Het selectieproces was streng, duurde twee maanden en omvatte meerdere castingrondes met streamers van over de hele wereld. Uiteindelijk werden acht personen geselecteerd die verschillende regio’s vertegenwoordigen, zoals de VS, Groot-Brittannië en Australië. Samen hebben zij meer dan 4 miljoen volgers op diverse socialmediaplatforms.
Productie
Deelnemers staan diverse competitieve activiteiten te wachten, terwijl kijkers live het verloop van de competitie kunnen beïnvloeden. Stream House Media Productions (SHriMP) produceert het project met steun van de Malta Film Commission. Camelot Films maakte de Netflix-deal mogelijk en verzorgt de promotie, onder leiding van producent Luke Croft-Faulkner.
Matt Hookings, oprichter, producent en CEO van Camelot Films, benadrukt het belang van House of Streams als een fris en origineel concept dat perfect aansluit bij het huidige entertainmentlandschap. Hij wijst erop hoe de serie de kloof overbrugt tussen digital-first content en traditioneel televisiekijken.
Het format van de show heeft al veel opwinding veroorzaakt binnen de streaming- en gaminggemeenschappen en positioneert zich als een unieke brug tussen de digitale en traditionele entertainmentwerelden.
House of Streams gaat op 18 juni in première in Groot-Brittannië en Ierland.