‘Jurassic World: Dominion’ geen succes bij critici: “Eén grote chaos”

Sinds deze week kan je in de bioscoop gaan kijken naar Jurassic World: Dominion. De film zou de laatste in de volledige franchise worden en als slotstuk van de Jurassic World-trilogie moeten dienen. Maar dat slotstuk lijkt niet zo geliefd als verwacht. Heel wat recensenten zijn namelijk niet overtuigd en ook de Rotten Tomatoes-score stelt teleur.

De derde Jurassic World-film, Dominion, lijkt geen groot succes te zijn. Hoewel de film het in de bioscopen niet slecht doet, zijn de recensies niet mals. Dominion is de laatste film in de Jurassic World-trilogie. Om die reden kwamen ook acteurs uit de originele films aan bod, maar dat bleek toch geen succesformule. Sommige recensenten noemen de film “de slechtste uit de volledige franchise”.

Jurassic World: Dominion

Jurassic World: Dominion is nog maar net uit, maar kan toch al op heel wat kritiek en teleurstelling rekenen. De film is de laatste van een trilogie en volgt Jurassic World (2015) en Fallen Kingdom (2018) op. Het had de grote finale van zowel die trilogie als de volledige franchise moeten worden. Maar heel wat fans en journalisten zijn teleurgesteld.

In de nieuwste Jurassic World zien we hoe de dino’s nu tussen de mensen leven. Ze hebben zich over de hele wereld verspreid en zorgen voor een onevenwichtige balans tussen mens en dier. Om die balans terug te krijgen, gaan Owen Grady (Chris Pratt) en Claire Dearing (Bryce Dalles Howard) op zoek naar andere dino-experts. Op die manier komen ze bij dokters Ellie Sattler (Laura Dern), Ian Malcolm (Jeff Goldblum) en Alan Grant (Sam Neill) terecht. Zij waren eerder al te zien in de originele Jurassic Park-films.

Recensies

De film zag er dus veelbelovend uit, maar toch zijn heel wat recensenten niet mals. Op Rotten Tomatoes haalt Jurassic World: Dominion op dit moment zelfs een score van slechts 38 procent. Daarop valt te lezen dat de “film aantoont dat de franchise volledig op is” en “geen identiteit heeft”. Ook op andere sites is niet iedereen positief. The Wrap spreekt over “één grote chaos”, terwijl The Hollywood Reporter het vooral heeft over “het gebrek aan magie”.

Maar toch zijn er ook een aantal positieve punten. De film zou wel fijn zijn op vlak van nostalgie en de trip down memory lane. En dat is voor echte fans van Jurassic Park en Jurassic World zonder twijfel genoeg om van de film te kunnen genieten.

Bekijk de trailer van Jurassic World: Dominion hier:

Jurassic Park: Dominion is nu te zien in de bioscoop.