In het kort
- Kesha lanceert een community platform ‘Smash’ waarmee ze muziekmakers meer macht geeft.
- Smash geeft artiesten controle over hun werk en biedt tegelijkertijd een ruimte om met elkaar in contact te komen en samen te werken.
Kesha heeft een nieuw community platform ‘Smash’ gelanceerd, meldt Variety. Het platform is bedoeld om makers in de muziekindustrie meer mogelijkheden te geven door hen een ruimte te bieden waarin ze met elkaar in contact kunnen komen, samenwerken en elkaar kunnen inhuren – terwijl ze volledig eigenaar blijven van hun werk.
Kesha’s motivatie komt voort uit haar eigen ervaringen met een beperkend platencontract aan het begin van haar carrière. Na een langdurige juridische strijd kreeg ze uiteindelijk weer controle over haar artistieke rechten. Vastbesloten om te voorkomen dat anderen soortgelijke uitdagingen moeten doorstaan, zag ze in ‘Smash’ een oplossing om de machtsdynamiek binnen de muziekindustrie te veranderen.
Smash is mede opgericht door ervaren professionals uit zowel de muziek- als technologiesector en biedt makers toegang tot een ondersteunend professioneel netwerk. Dit netwerk stimuleert samenwerking en maakt een einde aan de noodzaak voor artiesten om voortdurend te strijden voor het eigendom van hun werk.
Boy Crazy
Ter gelegenheid van de lancering organiseert Kesha een exclusieve remix-wedstrijd voor haar nieuwste single Boy Crazy. Makers die willen deelnemen, kunnen zich inschrijven via smashmusic.io om de stems van het nummer te ontvangen. Ze krijgen vervolgens een week de tijd om hun eigen unieke remix te maken. De winnende remix – persoonlijk gekozen door Kesha – wordt later deze zomer officieel uitgebracht op Kesha Records.