In het kort
- Paris Hilton haar concertdocumentaire Infinite Icon duikt dieper in haar muziekcreatie.
- De documentaire bevat liveoptredens, archiefmateriaal en interviews, die Hiltons evolutie schetsen van haar debuutalbum tot haar tweede album, eveneens getiteld ‘Infinite Icon’.
- Het wordt begin 2026 wereldwijd uitgebracht.
Paris Hilton haar mediabedrijf, 11:11 Media, heeft Infinite Icon aangekondigd, een concertdocumentaire over de creatie van haar gelijknamige tweede album. De documentaire zal ingaan op de rol die muziek heeft gespeeld in Hiltons levensreis. De wereldwijde bioscooprelease staat gepland voor begin 2026.
Bruce Gersh, medeoprichter van 11:11 Media, toonde zich enthousiast over het project. Hij zei dat de documentaire tot doel heeft te inspireren en grenzen te verleggen door middel van gedurfde verhalen. Voor de wereldwijde distributie is het bedrijf een partnerschap aangegaan met CJ 4DPlex.
Infinite Icon belooft meer te zijn dan alleen een concertfilm, meldt Variety. Het biedt een intieme kijk in de persoonlijke strijd en triomfen van Hilton door middel van muziek. De documentaire maakt gebruik van een structuur van vijf hoofdstukken en combineert liveoptredens, archiefmateriaal en interviews om Hiltons evolutie te volgen, vanaf haar debuutalbum ‘Paris’ tot de creatie van ‘Infinite Icon’.
Dit project bouwt voort op 11:11 Media’s groeiende aanwezigheid in entertainment en muziek, na het succes van Hiltons tweede albumrelease, de realityserie Paris in Love, en populaire podcasts.
CJ 4DPlex
Don Savant, CEO van CJ 4DPlex, benadrukte de toewijding van zijn bedrijf om de grenzen van verhalen te verleggen en innovatieve filmervaringen te creëren.
Het publiek kan meeslepende vertoningen verwachten dankzij CJ 4DPlex’s ScreenX- en 4DX-technologieën. Deze technologieën plaatsen kijkers rechtstreeks in Hiltons Infinite Icon ervaring in het Hollywood Palladium. Wereldwijd zullen ook standaard 2D-vertoningen beschikbaar zijn.