Spotify lanceert nieuw RADAR programma om beginnende podcasters te helpen groeien

Altijd al je eigen podcast willen maken? Dan kan je vanaf nu als beginnende podcaster terecht bij Spotify. De muziekstreamingdienst lanceert namelijk een nieuw programma genaamd RADAR. Dat zou bedoeld zijn om podcasters van over de hele wereld een duwtje in de rug te geven bij de groei van hun publiek.

Muziekstreamingdienst Spotify blijft niet stilzitten. Zo focust het bedrijf niet enkel steeds meer op het creëren van een aangename ervaring voor gebruikers, maar ook voor de makers. Ook Instagram zet hier steeds meer op in. Daarom lanceert Spotify wereldwijd hun nieuwste programma RADAR. Dat zou opkomende podcastmakers moeten helpen hun publiek te helpen uitgroeien.

RADAR

Elk kwartaal zouden er zo’n twee à drie opkomende podcastmakers in de schijnwerpers worden gezet. Zij zullen geselecteerd worden uit de miljoenen podcasters die gebruik maken van Anchor. Dat is Spotify’s platform voor het creëren van podcasts. Daarna zullen verkozen makers kunnen profiteren van redactionele vermeldingen in podcast-afspeellijsten en community-hubs. Daarmee zullen ze namelijk meer bekendheid kunnen vergaren op exact die plaatsen waar de luisteraars zich bevinden.

Het RADAR Podcasters-programma is het nieuwste initiatief van Spotify dat focust op de ervaring van de makers. Zo zijn er nog een drietal andere, recente initiatieven ter ondersteuning van de groei van creators. Via het Editorial Submission formulier kan bijvoorbeeld iedereen op Spotify een podcast insturen die in aanmerking komt om door de redactie te worden opgenomen. De Creator Space op Spotify focust op de gemeenschap van Anchor-makers en biedt nuttige informatie aan. Ten slotte, krijgen podcasters dankzij het nieuwe Discord-kanaal voor makers ook de kans om rechtstreeks te communiceren met andere makers.

Voor meer informatie over RADAR kan je hier terecht.

Meer
Lees meer...