Content van Zuid-Koreaanse bodem blijft scoren op Netflix. En dat is uiteraard ook de streamingdienst zelf niet ontgaan. Daarom doet Netflix nu een nieuwe investering in Zuid-Koreaanse content. Het gaat om de grootste investering ooit van maar liefst 2,5 miljard dollar (2,27 miljard euro).
Netflix blijft duidelijk inzetten op Zuid-Koreaanse content. Dat mag niet verbazen, want enkel dit jaar had het al verschillende wereldwijde hits te pakken met onder andere de realityreeks Physical: 100, de fictiereeks The Glory en de films JUNG_E en Kill Boksoon. En er komen dus al zeker nog heel wat Zuid-Koreaanse series en films aan in de komende maanden want Netflix doet opnieuw een grote investering in content uit het Aziatische land.
Koreaanse content
Netflix deed in 2021 een eerste grote investering in content van Zuid-Koreaanse bodem. Het ging toen om een bedrag van 750 miljoen dollar (680 miljoen euro) en dat werd mogelijk de beste investering van de streamingdienst ooit. Later datzelfde jaar verscheen namelijk de Zuid-Koreaanse fictiereeks Squid Game op Netflix, die tot op heden de best bekeken reeks van de streamingdienst is.
In 2022 volgde een tweede investering. Toen ging het al om 1,9 miljard dollar (1,72 miljard euro). Daarna verschenen populaire reeksen als Physical: 100 en The Glory en goed gesmaakte films als JUNG_E en Kill Boksoon. En nu gaat Netflix opnieuw investeren in nieuwe content vanuit Zuid-Korea.
2,5 miljard dollar
Net nadat Ted Sarandos, de co-CEO van Netflix, samen zat met de Zuid-Koreaanse president Yoon Suk-yeol in Washington DC, volgde het nieuws dat Netflix opnieuw grof geld zal investeren in content van Zuid-Koreaanse bodem. Concreet gaat het om een investering van 2,5 miljard dollar (2,27 miljard euro) verspreid over de komende vier jaar.
“We konden deze beslissing maken omdat we er vertrouwen in hebben dat de Koreaanse creatieve industrie geweldige verhalen zal blijven vertellen. We werden ook geïnspireerd door de liefde en steun van de president voor de Koreaanse entertainmentindustrie. Het is ongelofelijk om te zien dat de liefde voor Koreaanse reeksen en films geleid heeft tot een grotere interesse in Zuid-Korea en dat allemaal dankzij de beklijvende verhalen van Koreaanse creators”, klinkt het bij Sarandos in een statement aan Variety.