Advertentiefoto’s van fastfoodketens zien er vaak beter uit dan wat je uiteindelijk krijgt. Een man uit New York verwachtte zo een goedgevulde taco bij Taco Bell, maar kreeg een taco met heel wat minder vulling. De man was zo teleurgesteld dat hij de fastfoodketen nu voor de rechter sleurt en eist een schadevergoeding van maar liefst 5 miljoen dollar (4,56 miljoen euro).
Taco Bell wordt voor de rechter gesleurd door een misnoegde klant. Frank Siragusa, een klant uit New York, is van mening dat de reclamefoto’s voor de taco’s van de fastfoodketen er compleet anders uitzien dan de producten die je in de filialen kan kopen. Het gaat daarbij vooral om de vulling die in realiteit heel wat minder is dan op de foto’s.
Bedrieglijke advertenties
In de aanklacht haalt Siragusa een aantal voorbeelden aan. Hij deelde daarbij ook foto’s van de advertenties van bepaalde taco’s naast de foto’s van de taco’s die hij kocht. Daarbij is een duidelijk verschil te merken. Siragusa verwijst specifiek naar de taco die voor hem de druppel was. De Mexican Pizza, die in april 2022 z’n grote terugkeer maakte. Siragusa was een van de enthousiaste klanten, maar was teleurgesteld toen hij z’n taco kreeg. “Als hij wist dat de Mexican Pizza maar de helft van de vlees- en bonenvulling bevatte dan wat te zien was op de advertentie, dan had hij de Mexican Pizza niet gekocht en had hij dus geen 5,49 dollar (5 euro) betaald”, klinkt het bij Siragusa’s advocaat.
Volgens Siragusa gaat het hier om valse advertenties aangezien klanten niet krijgen wat ze denken te bestellen. “De acties van Taco Bell zijn vooral zorgwekkend nu de voedsel- en vleesprijzen erg hoog zijn door de inflatie en veel consumenten, vooral consumenten met lagere inkomens, het financieel moeilijk hebben”, legt de advocaat van Siragusa uit.
Siragusa hoopt een schadevergoeding van 5 miljoen dollar (4,56 miljoen euro) te krijgen van de fastfoodketen. Dat bedrag zou gaan naar de gedupeerde klanten uit New York. Het is niet de eerste keer dat een fastfoodketen beschuldigd wordt van bedrieglijke advertenties. Zo loopt er op dit moment in de Verenigde Staten ook al een rechtszaak tegen McDonald’s, Burger King en Wendy’s.