Left Right
scrollTop top

Disney+ rondt kaap van 100 miljoen abonnees en plant heel wat nieuwe content


Disney+ Frozen
© Shutterstock

De streamingdienst Disney+ heeft al meer dan 100 miljoen abonnees. Dat heeft CEO Bob Chapek bekendgemaakt tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering.

Disney+, de streamingdienst van The Walt Disney Company, kan een enorm succes genoemd worden en heeft tot nu toe alle verwachtingen overtroffen. Amper zestien maanden na de launch op 12 november 2019 heeft de dienst namelijk al meer dan 100 miljoen abonnees. In heel wat landen is Disney+ zelfs nog veel minder lang beschikbaar. In België werd de streamingdienst gelanceerd op 15 september 2020.

“Het enorme succes van Disney+, dat nu de 100 miljoen abonnees heeft, heeft ons geïnspireerd om nog ambitieuzer te zijn en om onze investering in de ontwikkeling van hoogwaardige inhoud aanzienlijk te verhogen,” zei Chapek in een verklaring.

Veel nieuwe content

“We hebben zelfs een doel gesteld voor meer dan 100 nieuwe titels per jaar, waaronder Disney-animatie, Disney live action, Marvel, Star Wars en National Geographic. Onze direct-to-consumer-activiteiten hebben de hoogste prioriteit binnen het bedrijf, en onze nieuwe content zal de groei blijven stimuleren.”

Disney+ steunde tot nu toe maar beperkt op nieuwe content die speciaal voor de streamingdienst ontwikkeld was. The Mandalorian en recent ook de hitreeks WandaVision zijn voorlopig de grootste successen. De plannen voor de nabije toekomst zijn echter enorm ambitieus.

Lees ook:


Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…