RM (BTS) is de eerste brand ambassador ooit voor Bottega Veneta

RM van BTS is aangekondigd als de nieuwe brand ambassador van het modehuis Bottega Veneta. In de afgelopen maanden werden verschillende andere leden van de populaire Zuid-Koreanse boyband al aangesteld als brand ambassador van grote modehuizen. RM werd al langer gelinkt aan Bottega Veneta, maar is nu ook officieel voorgesteld als ambassadeur.

De leden van BTS kondigden in juni vorig jaar aan dat ze zich de komende tijd zouden focussen op solowerk. Naast solomuziek, horen daar ook individuele brand deals bij. Zo werd SUGA al aangesteld tot global brand ambassador van Valentino, verbond Jimin zich aan Dior en Tiffany & Co en is j-hope brand ambassador voor Louis Vuitton. Eerder deze week kwamen we te weten dat Jung Kook de nieuwe global brand ambassador van Calvin Klein Jeans en Calvin Klein Underwear is. V en RM zijn nog niet officieel aangesteld als brand ambassador, maar dragen opvallend veel hetzelfde merk. Daarbij gaat het om Celine bij V en Bottega Veneta bij RM. En nu is de samenwerking van RM met Bottega Veneta ook officieel gemaakt.

Bottega Veneta

De samenwerking van RM met Bottega Veneta hing al een tijdje in de lucht, want RM draagt al enkele maanden bijna uitsluitend Bottega Veneta voor projecten en optredens. Zo werden al zijn outfits voor zijn liveoptreden in Dia Beacon in New York aangeleverd door het modehuis.

Bottega Veneta werkte tot op heden echter niet met brand ambassadors en heeft ook geen echte aanwezigheid op sociale media. Daardoor werd RM nog niet aangekondigd als brand ambassador, al leek hij dus wel al trouw te zijn aan het merk. In een recent interview met de Spaanse krant El País liet RM nog weten dat hij dolgraag met het merk zou samenwerken, maar dat er nog geen sprake was van een officiële samenwerking. “Terwijl ik m’n interesse in merken, fashion weeks en die constante veranderingen in trends wat kwijt ben, heb ik het gevoel dat Bottega anders is. Ze gebruiken geen logo’s, ze hebben een geschiedenis met verschillende stoffen en leder en ze hebben zelfs geen Instagram. Ze gaan verder dan rages.”

En nu is er dus de officiële samenwerking. Die werd aangekondigd door de Belgisch-Franse creative director Matthieu Blazy met een foto van RM voor Bottega Veneta en de boodschap: “Welkom bij de familie, RM”.

Meer
Lees meer...