De hype rond The Tinder Swindler is ondertussen al even gaan liggen, maar toch heeft de documentaire een Netflixrecord verbroken. De docu kwam op 2 februari 2022 uit op het streamingplatform en begon meteen daarna een eigen leven te leiden. Iedereen had het over Simon Leviev en de vrouwen die hij oplichtte. Die hype is nu dus ook af te leiden uit de hoge kijkcijfers.
Een dag nadat bekend is gemaakt dat Bridgerton seizoen 1 officieel voorbijgestoken is door seizoen 2 als best bekeken Engelstalige reeks op Netflix, is er nog een ander record verbroken. De documentaire The Tinder Swindler is namelijk de best bekeken docu op het streamingplatform ooit. Al sinds de release in februari zorgde het verhaal voor heel wat verbazing en verstomming over de hele wereld. Dat vertaalt zich nu dus ook in de kijkcijfers.
The Tinder Swindler
De documentaire The Tinder Swindler gaat over Simon Leviev, die eigenlijk Shimon Hayut heet, die enkele vrouwen oplichtte via Tinder. De slachtoffers doen in de documentairefilm hun ervaring met hem uit de doeken, in de hoop een einde te maken aan zijn overwinningstocht. Leviev kon namelijk maar liefst 10 miljoen dollar (zo’n 8,7 miljoen euro) van verschillende vrouwen afhandig maken.
Na de release gingen heel wat kijkers meteen op zoek naar Simon Leviev. Maar die bleek al lang terug te genieten van zijn rijke leventje. De swindler reageerde kort na de release zelf op de documentaire en bleef volhouden dat hij geen mensen heeft opgelicht. Ondertussen begonnen drie van zijn slachtoffers, de Noorse Cecilie Fjellhøy, de Zweedse Pernilla Sjöholm en de Nederlandse Ayleen Charlotte, een GoFundMe-pagina.
Populair
De documentaire zorgde wel meteen voor heel wat populariteit. Zo begon Netflix zelfs na te denken over een fictiefilm van het verhaal, net zoals bij Anna Sorokin en Inventing Anna. Daarnaast begon Simon Levies geld te vragen om aanwezig te zijn in nachtclubs. De populariteit is nu ook terug te vinden in de kijkcijfers. The Tinder Swindler kon namelijk in zijn eerste 28 dagen na release rekenen op maar liefst 166 miljoen kijkuren. Dat meldt We Got This Covered. Daarmee wordt het de best bekeken Netflixdocumentaire ooit.