Het is Amazon menens op de streamingmarkt. Het bedrijf achter streamingdienst Prime Video zou namelijk zo goed als rond zijn met MrBeast, de populairste YouTuber ter wereld, voor het maken van een programma.
Niemand heeft YouTube zo goed doorgrond als Jimmy Donaldson. Deze 25-jarige Amerikaan begon in 2012 op zijn 13 jaar een YouTubeaccount onder de naam MrBeast. Omdat zijn account aanvankelijk niet echt groeide, besloot hij het algoritme van YouTube volledig te proberen doorgronden. Samen met een groep andere creators onderzocht hij tot in het kleinste detail wat wel en niet werkt op de videosite.
Terwijl MrBeast aanvankelijk vaak gamevideo’s postte, begon hij steeds meer en steeds grotere stunts te doen. Zo liet hij in het verleden mensen soms zo lang mogelijk een auto vasthouden, waarbij degene die dat het langst volhield de auto mee naar huis kreeg. Ook maakte hij Squid Game na en organiseerde hij een spel met één deelnemer uit ieder land van de wereld. Zijn video’s van die stunts worden massaal gekeken en MrBeast breekt op YouTube dan ook het ene record na het andere. Momenteel heeft hij op zijn hoofdaccount op YouTube maar liefst 234 miljoen abonnees.
Prime Video
Die vele fans van MrBeast zijn uiteraard ook aanlokkelijk voor streamingdiensten en dus proberen zij al langer een deal te sluiten met Jimmy Donaldson. Volgens de doorgaans goed geïnformeerde website Puck is zo’n deal nu wel degelijk heel dichtbij. MrBeast zou namelijk een programma maken voor Prime Video. Met de deal zou naar schatting zo’n 100 miljoen dollar (92 miljoen euro) gemoeid zijn. Daarnaast zouden er ook branddeals met sponsors aan verbonden zijn zodat Amazon de kosten voor hen beperkt kan houden.
Hoe het programma van MrBeast er precies zal uitzien, is nog niet bekend. Wel weten we al dat het zal gaan om een spelprogramma. Dat is op zich logisch aangezien zijn video’s op YouTube ook altijd groots opgezette games zijn waar veel geld mee te verdienen valt door de deelnemers.