Jimin (BTS) lost tweede soloalbum ‘MUSE’: Al dansend op zoek naar de liefde

Jimin van BTS heeft zijn tweede soloalbum ‘MUSE’ gelost. Vorig jaar bracht hij zijn eerste soloalbum ‘FACE’ uit en nu is het dus al tijd voor zijn tweede. Het nieuwe album bestaat uit zeven nummers, waarvan we er met Closer Than This en Smeraldo Garden Marching Band al twee kenden.

De boyband BTS focust zich momenteel op solowerk en dat leverde ondertussen al acht albums op. RM bracht ‘Indigo’ en ‘Right Place Wrong Person’ uit. Ook j-hope bracht met ‘Jack In The Box’ en ‘Hope on the Street Vol. 1’ al twee soloalbums uit. SUGA bracht vorig jaar ‘D-DAY’ uit, Jimin loste zijn eerste soloalbum ‘FACE’, V kwam met ‘Layover’ en Jung Kook met ‘Golden’. Jin bracht, omdat hij als eerste naar het leger ging, nog geen soloalbum uit. Hij liet wel al weten dat zijn soloalbum binnenkort zal verschijnen. Maar op vrijdag 19 juli verscheen ‘MUSE’, het tweede soloalbum van Jimin.

Op zoek naar de liefde

Het algemene thema van het album is een zoektocht naar de ware liefde. Maar je moet daarbij geen mierzoete ballades verwachten. Jimin zou namelijk Jimin niet zijn als hij die zoektocht niet al dansend zou ondernemen. Alle nummers op het album zijn op hun eigen manier dansbaar, maar bevinden zich wel in andere genres.

Hoewel het dus gaat om zeven nummers, zijn er eigenlijk maar vier echt nieuwe nummers op het album bij de release. De nummers Closer Than This en Smeraldo Garden Marching Band (feat. Loco) verschenen respectievelijk in december 2023 en drie weken geleden. En Interlude: Showtime is een instrumentaal nummer.

Verschillende genres

Het eerste nummer op het album is Rebirth (Intro). Hoewel het gaat om een intronummer horen we Jimin wel al zingen. Het gaat om een trager popnummer waarin Jimin laat weten dat hij op zoek is naar echte liefde en iemand om z’n leven te delen. Vervolgens krijgen we Interlude: Showtime te horen. Dit is dus een volledig instrumentaal nummer dat de overgang vormt naar Smeraldo Garden Marching Band (feat. Loco). Met circusmuziek wordt de connectie naar het vrolijke nummer gemaakt.

Smeraldo Garden Marching Band (feat. Loco) verscheen eind juni al als prerelease voor het album. Jimin haalde voor het nummer zijn inspiratie bij het legendarische ‘Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band’ van The Beatles en die stempel is muzikaal te horen, maar was ook te zien in de live performance van het nummer. Vervolgens is het tijd voor het volgende nieuwe nummer op het album. Slow Dance (feat. Sofia Carson) is de tweede samenwerking op het album. Deze keer schakelde Jimin de hulp in van de Amerikaanse zangeres en actrice Sofia Carson. Slow Dance gaat, zoals je al kan raden, over dansen met een geliefde.

De vijfde track is opnieuw een gloednieuwe song. Be Mine is een nummer met een hoog latin-gehalte. Het is niet de eerste keer dat Jimin zich aan dit genre waagt. Zijn solonummer Filter had een gelijkaardige feel en toonde al dat dit een genre is dat de zanger (én danser) heel goed ligt. Je kan het nummer zien als de aftermath van de slow dance uit het vorige nummer.

Vervolgens is het tijd voor WHO, de title track van het album. WHO is opnieuw een dansbaar nummer, maar deze keer gaat het om wat we het beste kunnen omschrijven als nillies-pop. Het is een ijzersterke track dat perfect inspeelt op de vocale sterkte van Jimin in de hoogtes. Onze volledige review lees je hier. Het zevende en laatste nummer op het album is Closer Than This. Jimin bracht deze single al uit in december 2023, kort nadat hij aan zijn legerdienst begon. Het is een nummer dat opgedragen is aan zijn fans. Lees hier onze volledige review.

Beluister hier ‘MUSE’ van Jimin op Spotify:

Wil je op de hoogte blijven van alles over K-pop? Schrijf je dan in op onze gratis wekelijkse nieuwsbrief.