Krijg je je werk nooit op tijd af? Deze 10 tips van CEO’s kunnen je helpen

Het lijkt wel alsof sommige mensen meer dan 24 uur in een dag hebben. Vraag jij je ook af hoe je in godsnaam zo veel gedaan kan krijgen? Zo doen deze 10 Amerikaanse CEO’s dat:

1. “Ik hou de woensdag altijd vrij”

giphy.com
Dustin Moskovitz is één van de oprichters van Facebook. Hij plant nooit vergaderingen op woensdag zodat hij altijd de hele dag aan andere projecten kan werken, zo raakt hij nooit achterop.

2. “Alle onverwachte telefoontjes gaan onmiddellijk naar mijn voicemail”

giphy.com

Door constant met je gsm bezig te zijn verlies je immens veel tijd. Beth Doane, CEO van Raintees, een bedrijf dat een boom plant voor elk t-shirt dat verkocht wordt, laat al haar oproepen rechtstreeks naar haar voicemail gaan. Dan plant ze een vast moment in om al die telefoontjes te beantwoorden.

3. “Ik plan elke week drie ontspannende activiteiten die ik écht niet afzeg”

giphy.com
Ontspanning is belangrijk, maar als je het altijd druk hebt verschijnt dat al snel op de achtergrond. Daarom plant Jamie Wong, CEO van een reisorganisatie, elke week drie vaste ontspanningsmomenten in die ze absoluut niet afzegt. Zo is de week beter georganiseerd en kan je je volledig op je werk concentreren op de momenten dat dat nodig is.

4. “Ik stel strenge deadlines”

giphy.com
Robert Kirkman, auteur van de hitserie The Walking Dead stelt zichzelf (te) hoge doelen. “Ik denk dan: vandaag moet ik twaalf bladzijden schrijven, terwijl ik er eigenlijk maar vier zou moeten doen. Twaalf is onmogelijk, maar misschien schrijf ik er dan wel zes of zeven. Dan voel ik me op het einde van de dag slecht omdat ik niet aan twaalf bladzijden geraakt ben en werk ik de volgende dag opnieuw hard.”

5. “Ik beloon mezelf als ik iets heb afgewerkt”

giphy.com
Joe Silverman leidt een team van 25 werknemers. Hij heeft een systeem bedacht waarbij hij zichzelf beloont als hij iets heeft volbracht. “Ik beloon mezelf voornamelijk met snacks”, zegt hij. “Als ik een blogpost heb geschreven, eet ik een stukje chocolade en als ik mijn klanten heb opgebeld neem ik er een kopje koffie bij.”

6. “Ik werk terwijl iedereen slaapt”

giphy.com
Sallie Krawcheck was vroeger topvrouw bij Bank of America. Ze stond voor dag en dauw op om haar dag voor te bereiden. “Ik ben nooit zo productief als voor vier uur in de ochtend. Alles is rustig en er spookt nog niets door mijn hoofd, dan kan ik pas echt doorwerken.”

7. “Ik ga niet fitnessen, maar beweeg de hele dag door”

giphy.com
Mona Bijoor leidt een bedrijf met vestigingen in L.A., New York en Milaan. Ze heeft weinig tijd om te sporten en beweegt daarom zo veel mogelijk tussendoor. “Terwijl mijn dochtertjes ontbijten doe ik snel wat sit-ups en ik stap twee haltes vroeger van de metro om nog even te wandelen voor ik aan mijn werk begin.”

8. “Ik hou vergaderingen zo kort mogelijk”

giphy.com
Vergaderingen: je kan er nu eenmaal niet omheen. Bobby Harris, oprichter van BlueGrace Logistics, probeert de vergaderingen altijd zo snel mogelijk af te ronden. “Ik plan meetings in een strak schema. Als mensen zeggen dat ze een half uur nodig hebben, plan ik maar een kwartier. Ik ben heel strikt in het starten en afronden van een vergadering.”

9. “Mijn bureau is altijd opgeruimd”

giphy.com
“Ik leg altijd alle dingen die ik niet nodig heb aan de kant”, zegt Priscila Barros, die haar eigen modemagazine oprichtte. “Ik gebruik verschillende mappen voor al mijn taken. Als ik ergens mee klaar ben, leg ik die map weg. Zo kan ik me blijven focussen op één ding zonder afgeleid te zijn.”

10. “Ik organiseer mijn leven met Evernote

blogs.disney.com

Samira Far heeft zeven nagelsalons in Californië en gebruikt de app Evernote om haar doelen te bereiken. “Ik maak een lijstje met concrete stappen om een doel op lange termijn te bereiken. Ik hou alles bij met Evernote en pas mijn schema aan als dat nodig is.”

Bron: Business Insider

Meer
Lees meer...