Left Right
scrollTop top

‘Squid Game’ werd bekeken door maar liefst 142 miljoen huishoudens in eerste 28 dagen


Squid Game
© Play5

Squid Game werd in de eerste 28 dagen sinds de release op Netflix maar liefst 142 miljoen keer bekeken. Daarmee wordt het record, dat sinds begin dit jaar op naam van Bridgerton stond, stevig scherpgesteld. Verder zorgde de Zuid-Koreaanse reeks ook voor een flinke toename in het aantal abonnees van Netflix.

We wisten al dat Squid Game het record van Bridgerton gebroken had, maar het echte nieuwe record kennen we nu pas. Netflix heeft namelijk de cijfers vrijgegeven over de eerste 28 dagen van Squid Game.

142 miljoen huishoudens in 28 dagen

Vorige week maakte Netflix al bekend dat Squid Game in z’n eerste 17 dagen door maar liefst 111 miljoen huishoudens voor minstens twee minuten bekeken werd. Doorgaans maakt Netflix de kijkcijfers pas bekend na 28 dagen, maar omdat het record van Bridgerton toen al verbroken was, kwam de streamingdienst al eerder met cijfers over de Zuid-Koreaanse topreeks.

Bridgerton werd in z’n eerste 28 dagen op Netflix 82 miljoen keer bekeken en daar doet Squid Game nog een flinke schep bovenop. In diezelfde periode werd de reeks namelijk al door 142 miljoen huishoudens bekeken. Het gaat dus om een verschil van 60 miljoen huishoudens en dus bijna een verdubbeling van het record. Maar dat is niet het enige nieuwe cijfer dat Netflix heeft bekendgemaakt.

4,4 miljoen nieuwe abonnees

Uit de kwartaalcijfers van Netflix blijkt vervolgens ook dat Netflix in het derde kwartaal 4,4 miljoen nieuwe abonnees wist te strikken. Dat lag boven de 3,5 miljoen die Netflix zelf voorspelde. Die toename brengt het totale aantal gebruikers van Netflix nu op meer dan 213 miljoen.

Een groot deel van die toename wordt dan ook toegeschreven aan het ongeziene succes van Squid Game en de interesse die de populariteit van de reeks wekte bij mensen die nog geen abonnement op de streamingdienst hadden. Squid Game leeft dan ook enorm op sociale media waar fans hun wildste theorieën delen over de ontknoping van de reeks, maar ook over wat we kunnen verwachten van een mogelijk tweede seizoen.

Nieuwe telwijze

Squid Game zal de laatste serie zijn die het huidige record van Netflix breekt. Netflix zal namelijk in de toekomst een nieuwe manier hanteren om de populariteit van een serie te meten. Daarbij zal niet langer gekeken worden naar het aantal huishoudens dat de reeks voor minstens twee minuten bekijkt, maar wel naar het aantal kijkminuten in totaal.

Op die manier zullen de cijfers een betere indicatie vormen van het aantal gebruikers dat werkelijk naar de reeks kijkt en niet enkel naar de eerste minuten. En ook hier kan Squid Game hallucinante cijfers voorleggen. De Zuid-Koreaanse reeks werd namelijk maar liefst 1,4 miljard uren bekeken in de eerste 23 dagen. Daarmee doet het meer dan dubbel zo goed als Bridgerton dat in 28 dagen 625 miljoen uren bekeken werd. Bovendien duurt het volledige seizoen van Squid Game 3 minuten korter dan het eerste seizoen van Bridgerton.

Bekijk hier nog eens de trailer van Squid Game:

Bekijk hier 15 andere Zuid-Koreaanse topreeksen die terug te vinden zijn op Netflix. Of scrol eens door de lijst met onze 50 favoriete internationale reeksen.


Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…