Left Right
scrollTop top

‘Squid Game’: Netflix lost nieuwe, hallucinante cijfers over de populaire Zuid-Koreaanse reeks


Squid Game
© Netflix

We wisten al dat Squid Game de populairste Netflixreeks van het moment is, maar de nieuwe cijfers die Netflix loste, maken dat nu nog sterker duidelijk. Zo kan de Zuid-Koreaanse reeks enkele hallucinante resultaten voorleggen, precies één maand na de release.

De Zuid-Koreaanse reeks Squid Game verscheen op vrijdag 17 september op Netflix en veroverde vervolgens de wereld. Het record van meeste kijkers in de eerste 28 dagen sneuvelde al in minder dan 17 dagen en de reeks schopte het tot de eerste plaats in alle landen waarvan data beschikbaar is. En nu komt Netflix met nog meer indrukwekkende cijfers, die het deelde met Bloomberg.

Gestart door 89 procent van de abonnees

Dat de reeks tot de verbeelding sprak, blijkt uit dit eerste cijfers. Maar liefst 89 procent van alle abonnees van Netflix (dat zijn er meer dan 209 miljoen) startte de afgelopen maand Squid Game. Daarbij is het niet verzekerd dat ze de volledige reeks uitkeken, maar ze klikten de serie wel aan.

We weten ook al dat in de eerste 17 dagen na het verschijnen van de reeks maar liefst 111 miljoen gezinnen minstens twee minuten van Squid Game bekeken. Daarmee werd het record van Netflix stevig scherpgesteld. Dat record stond namelijk op 82 miljoen gezinnen in 28 dagen.

Uit de nieuwe cijfers blijkt ook dat zo’n 117 miljoen gebruikers minstens 75 minuten (ofwel de hele eerste aflevering) van de reeks bekeken en dat 87 miljoen Netflixgebruikers de reeks uitkeken in de eerste 23 dagen sinds de release. Ook dat zijn er dus nog steeds meer dan het vorige record van Bridgerton. In totaal werd er 1,4 miljard uren naar Squid Game gekeken.

770 miljoen euro

In Squid Game viel 45,6 miljard won (zo’n 33 miljoen euro) te verdienen, maar voor Netflix leverde de reeks heel wat meer op. Zo word de impactwaarde van de reeks geschat op 891,1 miljoen dollar, ofwel zo’n 770 miljoen euro.

Netflix investeerde 21,4 miljoen dollar (zo’n 18,5 miljoen euro) in de productie van de reeks en die investering bleek het dus meer dan waard te zijn, want Netflix haalde meer dan 40 keer dat bedrag binnen via de reeks.

Bekijk hier 15 andere Zuid-Koreaanse topreeksen die terug te vinden zijn op Netflix. Of scrol eens door de lijst met onze 50 favoriete internationale reeksen.


Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…