Left Right
scrollTop top

“‘Squid Game’ op weg om populairste serie ooit te worden op Netflix”


Squid Game HoYeon Jung
© HoYeon Jung als Kang Sae-byeok in ‘Squid Game’ – Bron: Netflix

De kans is groot dat Squid Game de populairste serie ooit wordt op Netflix. Dat heeft co-CEO Ted Sarandos bekendgemaakt. De Koreaanse serie is al zeker de best bekeken niet-Engelstalige show tot nu toe, maar lijkt op weg naar meer.

Al kort na de release van de negen afleveringen van Squid Game op 17 september 2021 op Netflix schoot de Zuid-Koreaanse serie naar boven in de wereldwijde rankings. Ondertussen is de reeks in zo goed als alle landen op plaats 1 en voorlopig lijkt de populariteit nog niet te verminderen.

“Zeker populairste niet-Engelstalige programma”

“Er is op dit moment een show op Netflix die de nummer 1 ter wereld is, overal ter wereld. De naam is Squid Game. Squid Game zal zeker ons populairste niet-Engelstalig programma ter wereld zijn”, legde Sarandos, die naast co-CEO ook hoofd content is bij Netflix, maandag uit op de conferentie in Los Angeles. Daarmee doet de Zuid-Koreaanse reeks beter dan onder andere Lupin en La Casa de Papel.

Beter dan Bridgerton?

Maar hij voegde eraan toe dat er “een grote kans is dat het onze populairste serie ooit wordt”. Dat zou willen zeggen dat Squid Game ook beter scoort dan Bridgerton, op dit moment de meest succesvolle reeks ooit op Netflix.

Sarandos gaf geen uitleg over hoe hij tot die conclusie komt. Normaal meet de streamingdienst de populariteit van zijn Netflix Originals echter door te tellen hoeveel mensen iets gedurende ten minste twee minuten bekijken hebben in de eerste 28 dagen na release. Aangezien Squid Game nog maar elf dagen uit is, heeft de reeks dus nog heel wat tijd om zijn populariteit te doen aantikken.


Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…