Netflix blijft scoren met content van Zuid-Koreaanse bodem. Na Squid Game, My Name en Hellbound lijkt de nieuwe zombiereeks All of Us Are Dead opnieuw een shot in de roos. De zombiereeks staat sinds vrijdag 28 januari op Netflix en staat nu al in 46 landen, waaronder België, op de eerste plaats in de dagelijkse top 10.
De wereld lijkt volledig gewonnen te zijn voor Zuid-Koreaanse series. Sinds Squid Game een wereldwijd succesverhaal werd, had Netflix al verschillende hits met content van Zuid-Koreaanse bodem. De nieuwste in dat rijtje is de zombiereeks All of Us Are Dead waarmee Netflix opnieuw een gigantisch kijkcijferkanon beet heeft.
All of Us Are Dead
All of Us Are Dead is een reeks waarin we een groep studenten volgen wanneer er op hun school een zombievirus uitbreekt. De groep moet proberen om uit de handen van de zombies te blijven want één beet is genoeg om ook van hen moordlustige wezens te maken. De reeks wordt vaak vergeleken met de gelauwerde Zuid-Koreaanse zombiefilm Train To Busan. En die vergelijking is niet onterecht. Net zoals Train To Busan volg je in All of Us Are Dead ook een groep mensen die naast de zombies ook hun eigen problemen hebben, wat het geheel een menselijker kantje geeft.
De reeks wordt gedragen door sterke acteerprestaties van de opvallend jonge cast. Je kan daarbij ook actrice Lee Yoo-mi herkennen. Zij was eerder al te zien in Squid Game als Ji-yeong (Speler nr. 240). In All of Us Are Dead speelt ze de rijke en verwaande Na-yeon.
Nummer 1 in 46 landen
All of Us Are Dead staat op dit moment drie dagen op Netflix en in die tijd wist het al uit te groeien tot de meest bekeken reeks ter wereld. Zo staat de serie nu al twee dagen op nummer één in de globale top 10 van Netflix.
Daarnaast is de reeks in 46 afzonderlijke landen op de eerste plaats te vinden, waaronder ook ons land. In alle landen waarvoor data beschikbaar is, staat All of Us Are Dead momenteel in de top 5 van meest bekeken series op Netflix.
Koreaanse series op Netflix
Ongeveer een jaar geleden liet Netflix weten dat het 750 miljoen dollar (zo’n 660 miljoen euro) zou investeren in content van Zuid-Koreaanse bodem. Het was een gewaagde gok, maar een die al meteen z’n vruchten afwierp. Squid Game, dat in september verscheen, groeide uit tot de populairste reeks aller tijden op het platform. Nadien wisten ook Hellbound, My Name en The Silent Sea heel wat kijkers te verzamelen. En dit jaar zal Netflix in totaal 17 Zuid-Koreaanse series op ons afvuren. de eerste daarvan is All of Us Are Dead. De volledige lijst vind je hier.
Netflix telt al een ruim aanbod aan Zuid-Koreaanse series van de afgelopen jaren. Onze absolute favorieten vind je hier.