Iedereen kent Kanye West. En of dat nu komt door z’n huwelijk met Kim Kardashian, of z’n carrière nog voor de twee elkaar ook maar kenden, dat doet er allemaal niet toe. Dankzij z’n muzikaal succes heeft Kanye West zich namelijk tot een echte ondernemer kunnen ontpoppen. En daar gaat ie met Yeezy Beauty nu nog een stapje verder in.
Het lijkt bijna alsof Kanye West jaloers is op het cosmeticasucces van z’n echtgenote Kim Kardashian West en z’n schoonzusje Kylie Jenner. Want de rapper gaat nog een stapje verder in z’n ondernemersrol, en wil z’n modemerk Yeezy uitbreiden met een schoonheidslijn: Yeezy Beauty.
Hoera, tandpasta!
Voor elk wat wils bij Yeezy Beauty. De cosmeticalijn zal een hele reeks producten aanbieden: make-up, valse wimpers, gezichtsmaskers, nagellak, gezichts- en lichaamscrèmes, badschuim, scheerschuim, haarproducten, parfum, tandpasta, deodorant, geparfumeerde denappels en kussens voor aromatherapie. Dat schrijft TMZ.
Het is al de tweede keer dat Kanye West een poging doet om een beauty-lijn op te richten. In 2017 vroeg hij al een patent aan voor Donda Beauty. Hij wilde het bedrijf naar z’n moeder (Dr. Donda C. (Williams) West) vernoemen, maar het heeft nooit echt het daglicht gezien.
Keeping Up With Kanye
De cosmetica-industrie is enorm lucratief. En dat heeft Kanye uit wel heel betrouwbare bronnen. De zusjes Kim, Kourtney en Khloé Kardashian stonden namelijk samen aan het roer van Khroma Beauty, dat later Kardashian Beauty zou worden.
Ook hun halfzusje Kylie Jenner zag in dat de cosmetica big business was. Zij richtte in 2015 haar Kylie Cosmetics op, die de jongste Jenner-telg de titel “self-made billionaire” opleverde. Ondertussen is Kylie Jenner die titel alweer kwijt, omdat ze nogal duidelijk heeft gelogen.
Ook Kim Kardashian West heeft ondertussen haar eigen schoonheidsmerk uit de grond gestampt. KKW Beauty zag het daglicht in 2017.