Food & Drinks
“White People Food” gaat viraal op sociale media in China: hier is waarom
In China is een bizarre hype ontstaan rond zogenaamd “White People Food”, eten van blanke mensen dus. Het gaat hierbij om eenvoudige maaltijden met niet veel ingrediënten en een grote focus op groenten. Zo’n gerechten blijken in China voorstanders en heel hevige tegenstanders te hebben. De hype rond de term “White People Food” in China […]
Netflix opent pop-uprestaurant met gerechten uit kookprogramma’s
Netflix opent later deze maand z’n eerste pop-uprestaurant in Los Angeles. In dat restaurant zal je kunnen proeven van gerechten gemaakt door chefs uit de programma’s van Netflix. Het gaat daarbij onder andere om gerechten uit Chef’s Table, Iron Chef: Quest for an Iron Legend en Is It Cake?. Wie vaak naar kookprogramma’s kijkt, heeft […]
Een cocktail of een glas wijn? Doe maar beide, maar dan in één …
Wie cocktails zegt, zegt daarbij, ‘laat maar die wijn’. Of dat denken wij toch. Maar wie kent het populaire drankje met fruit, sangria genaamd, niet? Laat ons niet vergeten dat de basis van sangria rode wijn is. Of als het wat bitter mag zijn, een Aperol Spritz? Straks zie je weer iedereen op de terrassen […]
Winkelen in Belgische supermarkten is niet altijd duurder dan in buitenland: “Waarom sommige producten goedkoper zijn, daar hebben we het raden naar”, zegt Testaankoop
Als je in België boodschappen gaat doen, ben je niet altijd duurder af. Sommige producten blijken goedkoper in ons land dan in bijvoorbeeld Frankrijk. Business AM sprak met Laura Clays van Testaankoop over de verschillen in prijs. Beluister hier het volledige interview met Laura Clays: (as)
Bier was vijfhonderd jaar geleden wellicht even sterk als vandaag
Het bier dat door de bevolking in de zestiende eeuw werd geconsumeerd, was waarschijnlijk even sterk als de producten die vandaag door de brouwers op de markt worden gebracht. Dat blijkt uit een onderzoek van wetenschappers aan het Trinity College Dublin in Ierland, gebaseerd op een analyse van oude documenten. De studie toonde dat werknemers […]
Bedreigde Europese paling blijft massaal op wereldwijde menu’s aanwezig
Er is wel degelijk sprake van een wijdverspreide – bovendien wellicht ook grotendeels illegale -internationale handel in ernstig bedreigde Europese palingen. Dat is de conclusie van een rapport van wetenschappers aan de University of Exeter en het University College London in het Verenigd Koninkrijk, gebaseerd op een analyse van 114 stalen van producten zoals paling […]
Duitser verbetert wereldrecord om ter snelst Capri Sun drinken … maar mensen denken dat zij het sneller kunnen
De jonge Duitser Andre Ortolf heeft een wel heel opvallend wereldrecord gebroken. Hij dronk namelijk één Capri Sun-fruitsapje van 200 milliliter door het rietje naar binnen in exact 10,41 seconden. Daarmee verdiende Ortolf een plaatsje in het Guinness World Records-boek. Toch denken veel mensen online dat zij het sneller kunnen. Het idee voor het wereldrecord […]
Starbucks brengt koffie met olijfolie op de markt
Starbucks heeft een nieuwe opvallende en vooral controversiële smaak gelanceerd. Het gaat om koffie met olijfolie in. De nieuwe lijn, ‘Oleato’ genaamd, is voorlopig nog niet in ons land beschikbaar. Bekende merken met vreemde smaken is niets nieuws. Zo komt Coca-Cola regelmatig met een nieuwe Limited Edition. Ook Pizza Hut en McDonald’s durven al eens […]
Jennifer Lopez brengt eigen alcoholische drank uit en fans zijn boos
Actrice en zangeres Jennifer Lopez (53) kondigde gisteren op haar Instagram aan dat ze haar eigen alcoholische drank, Delola, op de markt brengt. Fans reageerden teleurgesteld en boos aangezien Lopez altijd heel openlijk vertelt dat alcohol slecht is en dat ze zelf niet drinkt. In een video aan de Italiaanse kust kondigde J.Lo gisteren op […]
Sterrenchefs en een unieke locatie, dat is het concept van Dinner in the Sky 2.0: “Mensen zijn steeds meer op zoek naar een unieke beleving”
Dinner in the Sky 2.0 komt in juni naar Waterloo. Daar zullen mensen gedurende de maand juni kunnen eten op een hoogte van 50 meter. Business AM sprak met Stefan Kerkhofs, zaakvoerder bij Dinner in the Sky. Beluister hier het interview met Stefan Kerkhofs: De essentie: mensen zullen in juni op 50 meter hoogte kunnen […]
Tony’s Chocolonely opent ‘Free Chocolate’-pop-up in Brussel
Chocoladefans moeten op 31 maart en 1 april in Brussel zijn, want daar opent Tony Chocolonely een bijzondere pop-up. In de pop-up, die de naam ‘Free Chocolate’ kreeg, kan je – op een smaakvolle manier – meer te weten komen over de missie van Tony’s Chocolonely. Tony’s Chocolonely opent morgen een pop-up in Brussel. Die […]
‘Almond moms’ en ‘ingredient households’: sociale media doen ons nadenken over generationele eetgewoonten
Wie af en toe op TikTok scrolt heeft de termen vast en zeker al eens zien voorbijkomen: almond mom of ingredient household. De app maakt ons steeds meer bewust over ongezonde generationele eetgewoonten. Als jij fan bent van de zusjes Hadid, dan zal je zeker wel weten dat hun moeder Yolanda Hadid een grote rol […]
Duvel pakt uit met een korting: waarom is die promotie “historisch” te noemen?
Goed nieuws voor de liefhebbers van Duvel: Duvel Moortgat pakt uit met een tijdelijke korting op het bier. Wie twee verpakkingen koopt, betaalt 20 procent minder. In een mededeling aan het personeel merkt de brouwer op dat het om de allereerste promotie ooit gaat. In het nieuws: Terwijl we voor tal van producten dieper in […]
Pizza Hut lanceert nieuwe pizza met wel heel veel koriander
Pizza Hut heeft een wel heel opvallende nieuwe pizza gelanceerd. Het gaat om een “Te Veel Koriander”-pizza … waarbij je de naam heel letterlijk mag nemen. Het nieuwe gerecht is wel enkel tijdelijk te verkrijgen in Japan. Hoewel sommige mensen blijven beweren dat het naar zeep smaakt, zijn heel veel mensen juist wel zot van […]
Toblerone moet binnenkort zijn bekende logo met Matterhorn aanpassen
Toblerone verandert binnenkort van logo. De herkenbare berg Matterhorn wordt namelijk aangepast naar een moderner en gestroomlijnder design. Reden daarvoor zijn de plannen van het Amerikaanse moederbedrijf Mondelez om een deel van de productie naar Slovakije te verplaatsen. Daardoor staat Zwitserland niet langer toe dat een nationaal symbool gebruikt wordt in het logo. Wat ging […]