Nieuwe domme ‘corona-challenge’ op TikTok: likken aan wc-brillen en deurklinken

Door de coronacrisis is de wereld op korte tijd ingrijpend veranderd. We zien mooie zaken, zoals een toename aan vrijwilligerswerkers en menslievendheid, maar ook nare verschijnselen zoals de hamsteraars in onze supermarkten. Ook op de social media-app TikTok is er iets gatachterlijk aan de hand. Onder jongeren doet er nu de ‘corona-challenge’ de ronde: likken aan deurklinken en toiletbrillen van een openbare WC’s.

https://twitter.com/CashNastyGaming/status/1239039704181493761

De populaire TikTok-gebruikster Ava Louise werd wereldberoemd nadat ze een video van zichzelf publiceerde waarin ze de toiletbril van het toilet in een vliegtuig aflikte.

Ze publiceerde de video op TikTok met de hashtag #coronaviruschallenge. De beheerders van TikTok haalden het filmpje na enige tijd offline, maar het kwaad was al geschied.

Deurklinken, de nieuwe toiletbrillen

https://twitter.com/eliibosque/status/1239316553167970304

De video circuleert nu op andere sociale media en heel wat jongeren imiteerden de ‘coronavirus-challenge’ al. Alsof dat nog niet er genoeg is, springen een aantal jongeren creatief om met de verwerpelijke challenge. De nieuwste trend: likken aan deurklinken.

Zelfs zonder woedende coronacrisis is een toiletbril of deurklink aflikken bijzonder risicovol voor de gezondheid. Ava Louise kreeg heel wat negatieve reacties op haar stunt. In een video op YouTube legt ze uit waarom ze het nodig vond om aan het toilet te likken.

Bekijk hier de video waarinAva Louise uitlegt waarom ze het TikTok-filmpje maakte:

https://www.youtube.com/watch?v=UCaHG4FqLek

Ook positieve geluiden

Ook het feit dat een aantal TikTok-gebruikers de hashtag #coronavirus gebruiken om meer volgers te krijgen, is voor veel mensen een brug te ver.
Gelukkig is het niet al kommer en kwel op TikTok. Zo is ook de Wereldgezondheidsorganisatie actief op het platform. De VN-organisatie gebruikt de trendy app als een platform om jongeren te informeren over het virus.

Meer
Lees meer...