Post Malone brengt zijn eigen rosé wijn uit

Post Malone rosé
Instagram postmalone

Singer-songwriter Post Malone zal binnenkort zijn vakgebied uitbreiden. Dat zal hij doen door zijn eigen wijn op de markt te brengen. Het gaat om een rosé uit Frankrijk. Post Malone kreeg het idee na enkele wijntjes met zijn goede vriend acteur Mark Wahlberg.

De tattoo onder de ogen van Post Malone mag dan wel zeggen dat hij “altijd moe” is, in werkelijkheid vind de singer-songwriter nog voldoende tijd om andere dingen te doen met z’n leven. Zo komt hij nu verrassend met een eigen wijn.

View this post on Instagram

@maison9wine 💕

A post shared by @ postmalone on

Rosé

Ja, je leest het goed: Post Malone gaat zijn eigen wijn op de markt brengen. Het wordt een rosé en daar heeft Post Malone een goede reden voor. “Rosé is een categorie die tien jaar geleden niet meer was dan een trend”, zo legt Post Malones zakenpartner James Morrissey uit aan Forbes. “Mensen dachten dat het een trend zou zijn die snel zou overwaaien. Maar nu zijn we tien jaar later en is er elk jaar een stijging van 30 tot 50 procent in de consumptie van rosé. Het is een vaste waarde geworden in de drankindustrie.”

De keuze voor rosé was dan ook snel gemaakt. In een interview met Zane Lowe op z’n wijngaard, liet Post Malone al weten dat het vooral zou gaan om een wijn die je “na een lange, stresserende dag kan drinken, wanneer je hard gewerkt hebt en niets goed lijkt te gaan. Dan kan je thuiskomen en relaxen met een paar glaasjes wijn”.

Maison 9 wine

De wijn, die de naam Maison 9 wine kreeg, zal vanaf volgende maand te koop zijn. Voor de wijn werkte Post Malone samen met zijn manager Dre London en zijn goede vriend James Morrissey, die ervaring heeft in de marketing. Maar het idee kreeg hij door een andere vriend: acteur Mark Wahlberg. In een interview met Forbes laat Dre Londen weten hoe dat precies ging. “We gingen naar Mark Walhbergs huis en hij heeft echt een gigantische wijncollectie”, zo vertelt de manager. “Post wist zo een goede en dure smaak in wijn te ontwikkelen. Plots was hij een wijnexpert. En dat is dus allemaal begonnen door Mark Wahlberg.”

In 2019 zijn Post Malone, Morrissey en London dan naar een wijngaard in Frankrijk getrokken om hun eigen wijn samen te stellen. Het werd een rosé met noten van aardbei, maar het is geen zoete wijn, zo benadrukt Morrissey. “We wilden niets te zoet, we wilden iets dat je op elk moment van de dag kan drinken, niet voor een paar glazen, maar een paar flessen”. De wijngaard ligt in de buurt van Saint-Tropez en is ook te zien in de clip van Post Malones nummer Saint-Tropez.

Enige wijn op concerten

De wijn zit in een bijzondere fles, waarvan de “kurk” van glas is. Deze moet de bovenkant van een kasteel voorstellen. Daardoor voelt het “alsof je toegang krijgt tot de kroonjuwelen wanneer je de fles opent”, zo legt Dre London uit. Een gewone fles Post Malone-rosé zal 21,99 dollar (20,37 euro) kosten. Verder zijn er ook flessen van 1,5 liter (44,99 dollar, omgerekend 41,67 euro) of 3 liter (89,99 dollar, omgerekend 83,34 euro) verkrijgbaar.

Daarnaast zal de wijn ook verkrijgbaar zijn op concerten van Post Malone, wanneer er opnieuw concerten kunnen doorgaan. Want dat is door de coronapandemie nog niet duidelijk. Toch is dit het juiste moment om de wijn te lanceren. “Het is het perfecte moment om wijn uit te brengen met alles wat er nu aan het gebeuren is”, zo vertelt London nog. “Het brengt licht in een donkere tijd. Laten we dus samenkomen, maar niet te dicht, genieten van een glaasje wijn en samen lachen, net zoals we dat vroeger deden.”

Gesponsorde artikelen