Netflix: Deze afbeelding wordt het vaakst gekozen als profielicoon

Netflix bestaat exact 25 jaar en dat viert de streamingdienst op verschillende manieren. Zo deelde het op YouTube een korte video over de geschiedenis van het bedrijf. Op Twitter postte Netflix dan weer enkele opvallende weetjes. Een daarvan gaat over de meest gekozen profielfoto, en die zal je misschien verbazen.

Netflix heeft volgens de laatste kwartaalcijfers van halverwege juli iets meer dan 220 miljoen abonnees. Aangezien er abonnementsformules bestaan voor één, twee of vier gebruikers gaat het om een veelvoud aan profielen op de streamingdienst.

Die hebben allemaal een afbeelding die ze zelf hebben kunnen kiezen. Standaard gaat het om de afbeeldingen die je hierboven ziet. Maar gebruikers kunnen hun account personaliseren door icoontjes te kiezen uit Netflix Originals. Zo kan er gekozen worden uit de personages en afbeeldingen uit Stranger Things, Black Mirror, Bridgerton, Sex Education, BoJack Horseman, La Casa de Papel, Orange is the New Black, Squid Game, The Crown, Big Mouth, Elite, The Umbrella Academy, Lupin, Dark, The Witcher en nog veel meer.

The Boss Baby: Back in Business

Toch is het geen van die populaire reeksen die verantwoordelijk is voor de meest gebruikte profielafbeelding op Netflix. Daarvoor zorgt The Boss Baby: Back in Business. Deze animatiereeks volgt op de film The Boss Baby van DreamWorks Animation uit 2017. Na het succes van de film kwam Netflix met een vervolgreeks op de proppen die uiteindelijk vier seizoenen zou lopen, van 2018 tot en met 2020. De reeks kende nooit een gigantisch succes, maar leverde wel een mooi icoontje op van een bedenkelijk kijkende baby met een kostuumvest en das. Maar liefst 11 miljoen gebruikers zouden die afbeelding als icoontje hebben, meer dan eender welke andere afbeelding of foto.

Lees hier enkele andere weetjes van Netflix:

Bekijk hier de 25-jarige geschiedenis van Netflix:

Meer
Lees meer...