Terwijl iedereen het erover eens is dat Crocs misschien wel de lelijkste schoenen zijn die ooit gemaakt zijn, blijken heel wat mensen ze wel super comfortabel te vinden. Het is dan ook niet onlogisch dat de verkoop ervan boomt nu we toch zo goed als geen andere mensen mogen zien.
2020 was het jaar van de comeback van de Crocs. Volgens CEO Andrew Rees is het merk zelfs “nog nooit zo sterk geweest”. Dat zei hij in een interview met CNBC. In het vierde kwartaal zijn de inkomsten van het bedrijf dan ook naar het hoogste niveau ooit gegaan.
In 2020 kon Crocs een recordomzet van 1,4 miljard dollar (1,15 miljard euro) voorleggen. Dat is 12,6 procent hoger dan in 2019. De online verkoop steeg zelfs met meer dan de helft.
Samenwerkingen
Volgens Rees is de coronapandemie echter niet de enige oorzaak voor de heropleving van Crocs. Een deel van dat succes dankt het bedrijf volgens hem ook aan samenwerkingen met beroemdheden zoals Justin Bieber, Bad Bunny en Post Malone. Hun limited edition Crocs waren telkens in een recordtempo uitverkocht. Recent stelde het bedrijf ook actrice Priyanka Chopra voor als wereldwijde merkambassadeur.
Toch erkent ook CEO Andrew Rees dat de coronapandemie positief heeft uitgepakt voor het merk. Die positieve flow wil hij behouden in 2021. “De pandemie heeft ons in staat gesteld nieuwe klanten te bereiken, maar ik denk dat consumenten ook gefocust zijn op wat we hen in de toekomst kunnen bieden”, besluit Rees.