Deze overheidsdienst heeft het even te druk en wat is hun oplossing? “We nemen de telefoon niet meer op …”

Deze overheidsdienst heeft het even te druk en wat is hun oplossing? “We nemen de telefoon niet meer op …”

Neen, ook wij zijn niet meteen de grootste fans van callcenters. Veel te lange wachttijden, niet goed genoeg verdergeholpen worden, … Er zijn een hoop problemen met callcenters. Maar bij DIV gaan ze nu toch een stapje te ver. Daar hebben ze hun telefoontoestellen gewoon afgelegd. De achterstand is te groot, zo luidt het …

Octave Bavin uit Zemst kon zijn ogen, of liever gezegd zijn oren, niet geloven toen hij de telefoon nam om het DIV (de Dienst voor Inschrijvingen van Voertuigen) op te bellen. Drie weken na het aanvragen van zijn nummerplaat had Bavin nog niets gehoord, zo bericht Het Nieuwsblad. Hij besliste dan maar om eens te bellen en te horen wanneer hij z’n plaat mocht verwachten. Zoals wel vaker eens gebeurt, kon hij niemand aan de lijn krijgen. Hij belde daarop naar de ombudsdienst. Tot zijn ontsteltenis vertelden die hem dat ze bij het DIV doodleuk de telefoons niet meer oppakten. Een achterstand van meer dan drie weken had daartoe geleid, zo luidde de verklaring.

“Tegen eind deze week hopen we die achterstand ingehaald te hebben, en ons callcenter weer te openen”, reageert de woordvoerder van het DIV, Sven Heyndrickx, aan Het Nieuwsblad. En het is bevestigd: maandag worden de telefoontjes weer beantwoord. En het is blijkbaar geen primeur bij het DIV. Het probleem zou zich bijna elke zomer stellen, iets dat de ombudsdienst hen uiteraard niet in dank afneemt.

Gesponsorde artikelen